Jag vill ha Karlek, som den ar pa Film

 

Nar det tog slut med Exet for nagra ar sen var jag ratt sjalvsaker. Vi hade varit sa fruktansvart kara i varandra, men jag Visste ju att graset var gronare pa andra sidan. 

 

Jag var hungrig pa karlek sa som jag sett den pa film och jag forvantade mig att amors pilar skulle traffa mig pa studs. Jag vantade pa den stora vilda passionen som stormar in i livet och tar over. Det har iofs stormat en hel del karlek i mitt liv de senaste aren… Men den har inte kants sa sjalvklar som jag hade forvantat mig. Sa som den verkar pa film dar manniskor alskar tills de gar sonder. 

For de starka kanslorna av blossande romantik jag har kant har alltid gatt hand i hand med skrikande tvivel.

 

Jag drommer fortfarande om karlek som den ar pa film. Karlek som ar stor, varm och utan tivivel. Karlek som haller en I handen nar man ar radd. 

Men vart ar den da? Film Karleken.  Finns den? 

 

Ar det for mycket begart att vilja alska tills man gar sonder? 

Eller ar graset kanske inte gronare pa andra sidan trots allt.

 

Karlek,

M

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0