Machista- You can't handle me

På vägen till jobbet lyssnade jag på en låt om macho-män som vill imponera på tjejer men på fel sätt.
Det händer väldigt ofta- senast när jag hälsade på en vän i london och brunchade med några bankers som mer än gärna pratade om sina dyra aktiviteter medan jag satt helt oimponerad och undrade varför de hade ett behov av att dela med sig av den här informationen. Det blir alltid värre ju fler killar det är i sällskapet eftersom de hetsar varandra. Vem gör av med mest pengar snabbast? Vem hade den glassigaste semestern? Vem har de senaste prylarna? Vem fan bryr sig?
Men det är ju fascinerande att lyssna på. Som om de försöker hävda sig själva genom vad de har och inte vilka de är. Men du definierar ju inte dig själv genom vad du äger. 
Han får gärna ha pengar men få saker vinner mer än att ha pengar utan att visa det eller prata om dom.
Skryt om pengar kommer aldrig få dig att komma ett steg närmre min hud iallafall. Så då blir det ju lite lustigt att en macho kille definieras som en 'självsäker, kaxig kvinnotjusare'. Det vill säga allt annat än en osäker back-slick banker kille som pratar om hur mycket cash han kan göra av med under stockholmsveckan.
Även om jag gillar självsäkra killar så kan jag inte påstå att kaxiga kvinnotjusare väcker mer lustar än min vilja att inte vara en i mängden. Av princip kan jag ju inte låta en sån kille få mig. Jag måste bara bli den tjejen som han aldrig kommer få men som han alltid kommer försöka vinna.

'It's a simple fact, that you can't seem to handle me
Don't matter how you act with them, you can't handle me'

Love SC

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0