Mitt i veckan



7am: klockan ringer. jag tittar ut genom fönstret och ser regn och stänger av larmet. munnen känns uttorkad, kroppen tung och sömnen vägrar släppa greppet. nästa klocka ringer och jag stiger upp 15 min senare och inser att vinet från igår har kostat mig dagens frukost. möten hela dagen om marknadsstrategier och kommunikationsproblem.

7pm: lämnar jobbet på jobbet- det finns ju en dag imorgon också. platonisk sushi-middag med min goding som är en av de killar vars kärlek jag inte besvarat och som nu gått vidare som en vän. han har problem med sin tjej och jag ger honom tips: lyssna, bekräfta och ge en ärlig åsikt. han ska hem och sova och jag tycker att en drink för att smälta maten är på sin plats och möter upp tjejerna. skvallret är hett och namnen & skandalerna många. vi diskuterar bland annat hur mycket man kan förlåta och jag skäms lite när jag inser att jag inte verkar vara den förlåtande typen. eller så har jag inte hittat någon värd att förlåta.
vi går vidare och jag inser många timmar senare att jag druckit för många glas skumpa för en onsdag men där alkoholen går in går vettet tydligen ut och jag finner mig själv med en fantastifull drink (vodka soda) i handen några minuter senare. det är en hel del äldre patetiska (ensamma?) män ute denna höstnatt som verkar tro att de kan få mig så pass onykter att jag kan lura mina sinnen till att kanske vilja ha dom. men alkoholen gör dom varken snyggare eller yngre- möjligtvis lite roligare. träffar på en kille jag tidigare har dejtat i vimlet. han är snygg. varför tog det slut?
det tar mig cirka 10 minuter att komma ihåg varför. dags att sluta fatta dåliga beslut och jag går hem. men ett sista litet dåligt beslut på vägen- mitt vanliga mass-sms: "ute?". genast 3 svar. ensam kändes inte som ett bra alternativ att gå.

NattLove SC



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0