One Night in Paris

 

Jag jobbade for nagra ar sedan i bar, en sa bar dar man som servitris har pa sig en diskret urringade topp, kort tight kjol och alltid ar tvungen att ha glimten i ogat. Jag tror att jag levde mig in i rollen mkt val. En sen kvall nar cigarr roken lag tat i lokalen sa lyckades en ung amerikan i mork dyr kostym, vagigt morkt har och nastan svarta ogon fanga mig uppmarksamhet. Vi utbyte tranande blickar och nagra artiga ord med varandra. Amerikanen lamnade baren efter bara en kort stund till min besvikelse. Men han lamnade osksa en lapp vid sitt whiskey glas. Pa lappen stod det “Meet me in Paris this weekend, beautiful you”, sen ett nummer och ett namn jag inte langre minns.

 

Tva dagar senare satt jag pa eurostar en tidig och het sommar morgon pavag till Paris. Allt jag hade med mig var min handvaska och hans lapp. Och givetvis ett underkladesset som gjorde mig vat av bara tanken. Forvantningarna krop i kroppen pa mig. Han motte mig pa stationen men en lang kyss och en bil med svarta rutor och forare. Dagen var solig och Paris hade aldrig varit mer spannande i mina ogon. Vi hanglade oss igenom stadens gator och torg utan att prata allt for mkt. Kvallen spenderade vi pa fina barer och restauranger jag inte heller minns. Men jag minns hans lukt och hans mjuka tunga mot min. I ena handen holl jag ett glas champagne och med den andra smekte jag honom under den vita fina bordsduken. Natten var fuktig och berusade knullde vi oss till sist genom varje rum I hans stora vaning. Det var ohamat sa som bara engangs knull far lov att vara.

 

Pa morgonen vaknade jag av att han forsiktigt tog pa sig sin kostym. Solen flodade in i rummet och over de vita lakanen jag lag naken i. Han satte sig pa sangkanten, kysste mig och sa att dorren till lagenheten skulle lasa sig sjalv nar jag gick.

Sen gick han. Inget vi ses eller vi hors. Vi vara bara ett one night stand, précis sa som man drommer om att de ska vara. Och det ar ju inte sa bara det.

 

Nar jag skulle lamna lagenheten sag jag att han lamnat annu en lapp. “For the train”. Under lappen lag en lite for stor hog pengar. For tagresan hem? 

 

LOVE,

Me


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0