Har nagon sett mitt liv?


Jag sitter i ett vackert hotell rum i en stad jag lange velat se. Jag ignorerar telefonen som vibrerar och funderar pa vad jag ska skylla pa under morgondages frukostmote. Att jag inte orkade? Att jag ar helt slut efter att ha jobbat till midnatt och helger senaste veckorna? Att jag inte kan sova om natterna och har standig huvudvark? Jag frossar i roomservice for att forsoka dova angesten jag har over att inte racka till. Jobbet har sugit all min energi sista tiden. Jag hinner inte ha ett liv och jag saknar det inte ens for jag hinner inte heller kanna efter. Hur mar mina vanner? Jag vet inte. I skenet av tvns ljus slar det mig hur tragiskt det har ar. Det ar inte alls vad jag hade tankt mig. Jag sitter ensam pa ett hotellrum en fredags kvall i europas new york och jobbar. Allt jag orkar ar att trycka i mig en bricka ost som far mig att ma annu samre. 

Det gar bra for mig pa jobbet. Jag klattrar spikrakt uppat och kommer att kunna bocka av alla mina mal for det har aret langt innan det ar slut. Jag har kampat sa lange for det har och vet att det finns mkt kampande kvar. Jag en av de unga och lovande. Men nar jag sitter har i min ensamhet undrar jag om Det Har ar det jag var ute efter? Hur mkt borde man offra for sitt CV? 

I mitt handbagage ligger min lilla svarta klanning och mina hoga klackar och vantar pa att fa uppleva natten. Men jag satter min telefon pa ljudlos, klickar pa reply to all och oppnar en pase godis. Pa mandag borjar mitt nya liv. Da ska jag hitta tillbaks till det liv jag rakade tappa bort for tva manader sen. Jag lovar. Innan dess har jag elva moten  och en karta advil att ta mig igenom.

LOVE,
Me




Kommentarer
Postat av: agi

Hey girl!!

Nothing comes easy in life. You need to struggle - even you.



Man maste offra saker for att fa saker, saker som man sjalv skapar iaf!!



DU ar stark, och var stolt over dig sjalv att du gor och orkar med allt detta som du presterat den senaste tiden, for i slutendan ger dig dig sjalv bara en massa erfarenhet och creed, sen att det ser annu battre ut pa pappret ar ju underbart det med.



Sommaren ar det ett tag till kvar, tankt pa att alla manniskor inte lever ett sa aventyrligt liv som dig, utan jobbar betydligt hardare for det de vill uppna, i många delar av varlden inte ens pga mal eller drömmar utan pga att de maste overleva.



So keep up the god work girl, and one more thing.. love will come to you too sooner or later - the real love ;)

2009-02-07 @ 11:55:32
Postat av: Me

Tack for dina visa ord. Klart du har ratt!! GIRLPOWER!!



LOVE,

M



2009-02-09 @ 19:17:15
URL: http://attkyssaengroda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0