jag är ingen dans på rosor

du sa att du älskade mig och jag gick ut och flirtade av förtvivlan
jag känner mig mer hemma i osäkerheten än i din stadiga famn
när vi är som lyckligast provocerar jag fram ett bråk
jag testar dig, stannar du kvar?

jag är ingen dans på rosor.
inte för dig, inte för mig själv.

jag vill tro på vår kärlek men inget har varit så läskigt, inget har gjort mig så sårbar.
tänk om den här drömmen inte är sann.
då min kärlek
berätta inget,
håll det för dig själv,
jag vill stanna lite längre,
men dock ständigt i denna tvekan,
där jag på ett underligt vis är trygg.

du, så rädd för att jag ska lämna dig. du vet hur stor kärleken är.
jag, så rädd för att släppa taget. jag vet att kärleken inte alltid är sann.

jag vågar inte tro på att kärleken faktiskt kan vara en dans på rosor.

http://www.youtube.com/watch?v=UabQLqGDf5k

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0