SC i ett nötskal

Så fredagen kom och det var dags för AW jag skulle ta EN öl. Men EN öl blev EN vinare och många fler än EN drink efter den. Allt blev en dimma och den ena vännen efter den andra kom och gick. Vaknade upp med en McDonald's påse och ett taxi-kvitto vid min sida. Moget. Mina vänner har redan börjat fylla 25 och snart är det min tur. Trots min faktiska ålder på 25 har jag en mental ålder på 16.
Så lördagen kom och det var dags för fest. Vi skulle fira min väns faktiska ålder på 25 och våra mentala åldrar på 16. Dessutom gjorde jag missen att bjuda mina kollegor på denna osofistikerade tillställning (läs:fylleslag). Vad ska de tro om mig nu?
Så efter en middag med några bekanta drog jag med inte bara mina kollegor utan även dessa bekanta (ålder 25+ mental ålder 25+) till festen. Helt galet. Min bästa väns pojkvän fick min andra bästa vän att börja gråta. Min ena kompis var otrogen MED min andra. Folk hånglade i soffor, dansade på stolar och drack vin som om det vore vatten. 8 timmar efter mitt första glas var fortfarande 75% kvar på festen men jag insåg att jag själv skulle bli en pinsam 16åring om jag inte gick hem illa kvickt.
Tog en taxi och hade tydligen gått tillsammans med mina kollegor, detta har jag ingen minne av. Det betyder att jag förmodligen hann bli en pinsam 16åring innan jag lämnade festen, bara det att jag gömt händelsen i en minneslucka.

Pratade som vanligt med kärleken när jag kom hem. Vaknade dagen därpå med 4 missade samtal och smsen "?" och "Vad är det?". Hmmm. Vad menar han? 8 timmars tidskillnad så jag fick vänta ut svaret. Under tiden kom den ena vännen efter den andra hem till mig med onyttigheter. Tillsammans låg vi soffan och skrattade åt gårdagen men egentligen var det ångesten vi försökte skratta bort.
Sen vaknade han och ringde. Det visade sig att jag hade däckat i luren men han hade inte fattat det för att jag hade mumlat i sömnen och istället trott att jag var sur och vägrade prata. Efter ett tag hade han slängt på luren. Sen varit så arg att han inte kunde somna. Smsat och ringt men jag hörde ju ingenting i min djupa fylle-sömn.
Skadesanera igen.

Veckan fylldes av ångest. 25 år snart och jag beter mig som 16. Kan inte hålla mina växter vid liv, kan inte skicka in de där papperna, kan inte lägga mina räkningar i en pärm, kan inte städa och tvätta varje söndag utan väntar tills sista sockan är smutsig och jag inte hittar ut genom dörren av allt stök.

Så igår gick jag på en utställning, köpte en tavla på ett galleri, städade, lagade mat, köpte opera och dans-biljetter och förundrades över att jag mentalt lyckades fylla 17 på bara 24 timmar.

I helgen ska jag springa på VIP-fester under Melodifestivalen. Hoppas att jag hinner fylla 18 tills dess.

Love SC

Kommentarer
Postat av: Bango

hahaha du skriver väldigt bra och roligt! jag gillar din blogg hårt!

2009-02-13 @ 13:09:56
URL: http://bango.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0