fragile

en natt av kyssar, öm beröring, djupa ord, romantiskt sex, Kärlek och en blandning av osäkerhet och självklarhet- för visst kommer Vi klara distansen? 
sen kom morgonen och du väckte mig genom att viska ömma ord i mitt öra, krama mig hårt och kyssa mig i nacken. jag hade inte kunnat förbereda mig på hur ont det skulle göra att vakna upp till idag. 
sen gick du. lämnade min vardag och skapar nu en ny hundratals mil härifrån. utan mig.

det känns ensamt i lägenheten. din tandborste stirrar på mig i badrummet, din tröja luktar fortfarande du och det gör ont i hjärtat av att veta att du inte kommer komma hem på länge. du finns överallt men jag hittar dig ingenstanns.
jag känner mig ensam och sårbar.
tänk om tomrummet du lämnar blir så stort att jag försöker fylla det med någon annan.
det står alltid någon runt hörnet redo att ge mig att den kärlek jag behöver. även om deras kärlek inte är jämför med din så är det ändå tröstande med starka armar runt min just nu så tunna hud.

efter en hel dag hemma bland minnen av dig samlade jag ihop allt för att lägga in dig skåpet men insåg att jag var inte redo för att sluta älta dig. istället gick jag ut för en lång prommenad. en till tår föll och folk stirrade. jag orkade inte låtsas.
själv förvånad över hur mycket jag uppenbarligen känner för dig.

precis när jag ställde mig själv frågan 'vad ska jag göra för att må bättre?' ringer exet. jag svarar inte. vågar inte utsätta mig för någon annans kärlek när jag är så skör.

Love SC

Kommentarer
Postat av: majda

fan vad fint du skriver!

2009-01-26 @ 22:15:08
URL: http://purplegrey.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0