Den Forbjudna (underbara, sota och sexiga) Frukten

 


Sahar efterat har jag en klump av olust i magen aven om jag intalar mig sjalv att det inte var fel. Eller i alla fall inte mitt fel.

 

Han bar mork kostym och vantade pa mig i kylan utanfor restaurangen. Var lite sen med mening sa klart. Jag bar allt for hoga svarta klackar, en vit blus som avslojade mer an den borde och slarvigt uppsatt har. Han var snyggare an jag mindes honom och mindre nervos an nar vi sags sist pa flyget fran Sverige. Han kande nog likadant for mig. Han hade tunna fina skrattrynkor i ansiktet sa som man runt fyrtio har och ett tjockt ljust har. Ett sant har man vill dra sina fingrar igenom och lukta pa en soldrankt morgon i sangen.


Restaurangen vibrerade av sarl och nar vi satt oss ner hade han redan bestallt bade mat och vin. Jag foll direkt. Alskar man som bestammer lite (undrar vad det sager om mig?). Vinet var torrt, vitt och kallt och samtalet flot pa precis sa som man vill att det ska. Vi at, skrattade, pratade medans timmarna gick. Vi pratade om sant vi borde gora ihop i denna stora stora stad. I vanliga fall brukar jag se det som ett valdigt bra teckan. Nu ar det formodligen livsfarligt. Jag forforde honom med mitt vita unga leende och han mig med sin trygga manlighet. Eller sa forfordes vi bada av att vi egentligen inte borde varit dar till att borja med. Spanningen lag i luften och vi dansade runt amnet vi bada nog inte kunde fa ur tankarna.

 

Det var kall natt nar vi hastigt kramades hej da i ljuset av en gatlykta. Staden var fortfarande pa hogvarv och bilarna susade runt oss. Nu var han nervos, det kande jag anda genom hans ytterrock. Han tog min hand och jag kande plotsligt varfor denna kvall nog aldrig borde hant. Ringen pa hans finger var kall och tjock. Det gick inte att latsas att den inte var dar langre.


Varfor ar det vi inte far sa otroligt spannande och sexigt? Eller ar det omojliga ett satt att fly fran en verklig relation? Ar det sa att ringen pa hans finger gor det hela mkt lattare och mer okomplicerat for att det aldrig kan bli mer an ... hmm, just ingenting?

 

Min telefon piper och pa skarmen lyser ett meddelande fran honom. Den gifte mannen undrar om vi kan ses igen...

LOVE,
Me


 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0