Konsten att leva i nuet

Ännu en underbar kväll.
Han var så snygg där han stod och väntade på mig. Tänk att den där killen, den snyggaste av alla killar här, är min pojkvän.  Vi tog en promenad i kvällssolen och delade sen på en stor tallrik småplock som förrätt på en mysig uteservering. Vi sippade vin, kysstes, åt och pratade om tillvaron. Han kommenterade att jag måste lära mig att fokusera på det som är bra och inte bara uppmärksamma det som är dåligt. Han påminde mig om alla våra utflykter, alla middagar han tagit initiativet till och alla sena kvällar han skyndat hem till min famn för att få känna min doft och min hud när han somnar. Allt han så självklart gör, varje dag.
Han har rätt, jag fokuserar lätt på det som är dåligt.
Varmrätten blev på nästa restaurang, heelt fantastisk mat och vinet fortsatte komma in.
Han sa att han får känslan av att jag letar efter en man som inte finns, en man som jag tror är min drömprins. Jag blev helt tyst. Vet han om Grodan? Han sa att han inte tror att jag har någon ro, att jag konstant letar och inte kan vara lycklig i nuet. Det är sant. Jag lever sällan i nuet, jag uppskattar sällan det jag har och hela diksussionen fick mig att inse att jag inte borde ta vår kärlek för given.

Drinkar blandades med samtal om drömmar, om allt som var bra med vårt förhållande och om Honom, Mig, Oss.
Längst med tomma gator strosade vi hemåt men lockades då och då in för en drink på någon av krogarna. Vi skrattade högt och kysstes konstant som de där irriterande nykära paren jag ibland avundsjukt stirrar på.
Väl hemma hos mig öppnade vi en flaska rödvin trots att vi redan druckit för mycket. Jag berättade om de ätstörningar jag hade som yngre, om att jag blivit neddrogad och nästan våldtagen, om tunga upplevelser som format den jag är idag. Han var lika öppen och jag kände att vi var närmre varandra än någonsinn.

Passionerade kyssar. Han tog av mig kläderna och slickade mig till total extas. Han ville aldrig sluta och jag trodde inte att något kunde vara så skönt. Älska är ett fint ord men det passar inte in här, finns inget annat ord är riktigt sexigt, hårt, passionerat, omättligt sex. Vi somnade som alltid inslingrade i varandra och vägrade stiga upp ur sängen på morgonen. Det var min tur att göra frukost på sängen och vi läste bostadsannonser och planerade vår självklara framtid.

Jag levde i nuet. Och det planerar jag att fortsätta med.

Love SC

Kommentarer
Postat av: M

Äsch, va fan. Det enda jag vill säga är: naaw.

2009-05-25 @ 15:49:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0