Söndag

Förra helgen var jag på min första möhippa och denna helg var ännu en fantastisk helg fylld med maskerad, tårta, boule, god mat, mycket vin, mys, allt. När söndagen kom var jag helt slut och det enda jag och kärleken lyckades göra var att ta en prommenad, fika och en snabbvisit på en utställning. Han var så nedstämd och jag gjorde allt för att muntra upp honom. Inget fungerade och tillslut blev jag själv nedstämd och sa att det kanske är bäst att vi ses efter middagen.
Han ska nämligen flytta till USA ett år och vill inte. Efter alla år utomlands har han nu slagit sig ner här och han älskar sitt liv och vårt gemensamma liv precis där vi är nu. Det blir heller inte bättre av att han ska flytta om 2 veckor men inget klart, inte ett enda datum är spikat och stressen börjar tära på honom. Hur mycket tid har vi? Hans reaktion blir nedstämdhet och det blir även min sorg och frustration.
Jag tog en paus, kände att vi kanske inte ska ses hela dagen och åt söndagsmiddag hos mina föräldrar, alltid lyxig 2-3 rätters. Denna gång ett hav med hummer, räkor, pilgrimsmusslor, paté, mousserande.. Blev genast på bättre humör och på vägen hem ringde jag älsklingen i ösregnet. Jag skulle ringa när jag kom hem igen och förstod att han ville att vi skulle sova hos honom inatt. Kan vi inte bara flytta ihop Nu? Just det, USA.
Kom hem dyngsur och kall. Öppnar dörren och ser ett hem upplyst av tända ljus. Två koppar te står på bordet och min väldigt snygga kille sitter på stolen och ler. Mysig musik gungar i väggarna och älsklingen kommer fram och kysser mig. Han klär av mig och lyfter in mig i sovrummet. Vi älskar och jag vill bara gråta för att jag är så lycklig. Hans hud, hans lukt, hans händer. Jag älskar allt.

Vi ligger och kramas länge och sen ger han mig ett brev och går in i duschen. Ett kärleksbrev.
Han har skrivit ner allt han älskar med vår relation och beskriver vilken central del jag är av hans liv och att jag även om tio år kommer att vara det- förhoppningsvis är vi då fler än två. Jag älskar när han pratar barn och framtid. Och jag älskar att han blir så glad av att prata om det.
Sen avslutar han brevet med att lista allt som han älskar med mig. en lång lista. Som han tillbringar resten av natten åt att komplettera med ord.

Hur ska jag klara mig utan vår fantastiska vardag? Hur ska han kunna kompensera för en nedstämd dag via mail och skype när han har flyttat?

15 januari, då flyttar jag också. Inte till samma delstat, men iallafall samma kontinent.
Då blir det iallafall inte lika tungt även om jag bara kan stanna 6 måndader.

Bara en natt utan alla varma kramar är en natt för mycket.

Love SC

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0